2012. szeptember 12., szerda

Torta Édesanyámnak

Ezt a tortát Édesanyám születésnapjára készítettem el. Ismét sokat töprengtem azon, mivel is lephetném meg Anyukámat, volt rengeteg ötletem. Mindenféleképpen valamilyen virágos tortát szerettem volna átadni Neki, szerepelt ezért az elgondolásaim között virágcserép, virágkosár is. 


Arra kényszerültem a hatalmas pocakom miatt - ami nem a sok torta megevése miatt nőtt akkorára, hanem Zente fiam bújt meg még akkoriban benne -, hogy lejjebb adjak az igényeimből és egy egyszerűbb tortát válasszak, végül a képen látható torta mellett döntöttem. Szeretem az ilyen tortákat, egyszerűek, mégis szemet gyönyörködtetők. 

Az alapszín kiválasztása Anyukám kedvenc színe alapján történt, ami saját bevallása szerint gyermekkora óta a lila. Nem volt itthon lila ételfestékem még akkoriban, ezért a piros festékbe cseppentettem némi kéket, számomra egész tetszetős lila szín sült ki a keverésből. Majd az alap bevonatra került fel a fehér "csipke terítő". A virágot és a masnit már napokkal hamarabb elkészítettem, hogy alaposan ki tudjon száradni. Egy ehhez hasonló masni elkészítésénél alapvetően fontos az időzítés, ha nincs ideje kiszáradni, akkor nem fogja megtartani a formáját.

A tortát ezúttal "bonbon meggy" ízesítéssel készítettem el, szintén Anyukám egyik kedvenc édessége alapján. Kakaós piskótát sütöttem 9 tojásból, három felé vágtam fel, tehát a krém két rétegben került a tortába. Étcsokoládés krémre halmoztam rá rumos meggyes krémet, mivel konyakom nem akadt idehaza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése